TREE OF THE DAY (Trees)

2017 04 21

In het kader van de eergisteren door mij besproken ‘Borealis’ stelt de schrijfster van https://sjannesblog.com net als fotograaf Jeroen Toirkens voor om elke boom te koesteren, en zo mensen bewuster te maken van het belang van bomen. ’Sjannes’ fotografeerde daartoe alvast een willekeurige boom, want ‘elke boom telt’, merkt ze op.

Vandaag richt ik een monument op voor een zeer bijzondere boom. Mijn oerboom. Ze wortelt diep in de aarde en weet van geen wijken. Elke poging tot kaalslag glijdt op haar af. Drieënzeventig jaar geleden gaf ze mijn longen adem, ze bood me beschutting en veiligheid. Ze voedde mij en verzorgde mij. En zoals elke kruin naar de hemel wijst wees ook zij mij altijd op hogere waarden. Van de goede bedoelingen van de ander moeten we uitgaan. Alleen het goede moeten we nastreven. Ik hoop dat de appel niet ver van de boom valt en dat ik ze zal blijven kunnen navolgen, al haar levenslessen.

Niet voor niets is haar naam ’Trees’, het meervoud van ‘Tree’. Ze telt voor tien. Tienvoudig heeft ze haar leven gewijd aan haar nageslacht. Vandaag krijgt ze een roos van mij, uit dankbaarheid.

Dit bericht werd geplaatst in feest, moeder en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op TREE OF THE DAY (Trees)

  1. Van harte Henny en nog veel gezonde erbij voor jou te midden van al je dierbaren

Geef een reactie

