ZOMERRECES

2017 06 30

Zoals ik al aankondigde: met ingang van morgen, de maand Juli, gaat mijn blog met zomerreces. De computer gaat uit.

Met moeite neem ik voorlopig afscheid van mijn gemiddeld 150 à 200 dagelijkse lezers. Ik zal jullie missen, jullie waarderende aandacht, jullie reacties.

Maar een andere situatie komt daarvoor in de plaats: de werkelijke ontmoetingen, in levende lijve, ook met sommigen van jullie. Samen gezellig tafelen, late avonden, lange wandelingen, schilderen, lekker wat rommelen in de ochtend. Niet steeds nadenken over mijn dagelijkse onderwerp, maar alles eens laten rijpen.

Einde augustus meld ik mij weer. Dan gaan we er met frisse energie en nieuwe inspiratie weer tegenaan.

Ik wens jullie allen een heel goede zomer, in gezondheid en vrede, met vriendschappen en in weldadige rust. Tot ziens!

Dit bericht werd geplaatst in bezigheden, schrijven, vakantie, zomer en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op ZOMERRECES

  1. Monica de Bot zegt:

    Dag Henny, Je hebt mij en vast vele anderen ook dagelijks een blik op jouw leven gegund in weloverwogen bewoordingen en met hart en ziel. Dank je voor je openhartigheid.
    Neem vrijaf van alle overwegingen en ‘Goei uuch der door’ zoals het in het (Maastrichtse) carnaval heet.

    Hartelijke groet: Monica

  2. Mathy Mertens zegt:

    Ik wens jullie een geweldige vakantie toe..:)

  3. juzo zegt:

    Tsja.
    Daar zit ik toch wel een beetje mee.
    Niet voor mezelf, maar voor jou.
    Een oude krantewet luidt: “Out of Sight, out of Mind”.
    Dat betekent: een krant mag nooit ontbreken. Geen dag.
    Geen minuut. Geen seconde. Hij moet er altijd zijn.
    Anders kost het de lezers teveel moeite,
    om weer te wennen als je terugbent.
    Voor jou betekent dat: de Blog mag nooit ontbreken.
    Geen dag. Geen Minuut. Geen seconde.
    Zoals mensen, krantmakers, getrouwd zijn met de krant,
    zo zijn blogschrijvers, jij, getrouwd met je blog.
    Dat is nou eenmaal zo.
    Voor de mensen die de (krant) / blog lezen,
    is het niet prettig als de blog er ineens een maand niet meer is.
    Dat is te lang.
    Niet alleen een maand, zelfs een dag mag en kan de krant (blog),
    niet worden gemist.
    Zo werkt het, in de publiciteitsfenomenologie.
    Een dagelijks fotootje op FB is niet voldoende.
    Moeilijk, om dat te voorkomen is het niet.
    Stel, je gaat een maand naar Antarctica.
    Het maken van het artikel, foto erbij, verzenden
    kost precies één uur.
    Maken en verzenden gaat allemaal met je telefoontje.
    “Aan Land-zijde”, de andere kant van de Antarctische Zee,
    zit een helper, en die plaatst het ontvangen materiaal iedere dag
    letterlijk (en figuurlijk) subiet en probaat op je WP.
    Twee minuten werk.
    Zo deed ik het zelf, toen ik WP nog had.
    Maar goed, het is je keuze.
    Ik begrijp dat wel.
    Denk er nog eens over na,
    en besluit of je een “herstel- en terugdraai”- bericht
    wil plaatsen, of niet.
    Prettige vakantie!
    Groet, Jules.

    ‘\^_^/’

    • Nou, Jules, alle begrip. Maar ik blijf mijn eigen baas hoor! Ik deed het zo nog elke zomer, en soms ook wel eens door het jaar. Dat heeft me nooit lezers gekost. Er was altijd weer het vreugdevolle weerzien.
      Al met al is het mijn beroep niet, maar een plezierig ‘moeten’, dat tijdelijk door andere bezigheden vervangen gaat worden.
      Maar bedankt voor je stimulerend advies!

      • juzo zegt:

        Groot gelijk! Het was ook zomaar een idee. Prettige vakantie! Ook voor Hans!
        ‘\^_^/’

  4. Angeline Hubers- Hamers zegt:

    Fijne vakantie en we lezen het wel weer in september. Maar doe je wel de groetjes aan je moeder van mij???

  5. Geniet van de mooie tijd die voor je ligt. Vooralsnog bedankt voor je mooie overdenksels en verhalen.

  6. Tejo zegt:

    Ik weet niet hoe dit zomaar kan maken. Zonder toestemming ons in de steek laten. Hoe is het mogelijk en heb je daar niet bij stil gestaan???

Geef een reactie

