SCHOONHEID EN TREURNIS

2024 05 21

Onvoorzien bleven we logeren aan de Lek. Dat betekende Schoonheid gecombineerd met treurnis. Heel de nacht bleven trage schepen geluidloos over het water varen, en ik vroeg me verdrietig af welke van deze boten de ziel van schoondochters’ broer zou meevoeren de Styx over. Vanochtend was zijn overlijden een feit. Veerman Charon heeft zijn sombere werk gedaan, en de lieve broer is aangekomen in het dodenrijk.

We kijken over het glanzende water met de noeste platanen erlangs. Ons niet-geplande langere verblijf hier heeft zijn nut gehad, want de kinderen zullen ook vandaag niet verloren lopen. We moeten ze veel gaan uitleggen over het feit dat ze hun oom nooit meer zullen zien. ’Nooit meer’ is een moeilijk begrip voor jonge kinderen. Maar ook voor onze schoondochter zal dit onwezenlijk en verbijsterend zijn. Deze treurnis wordt echter naar ik hoop gecombineerd met de Schoonheid van onze onderlinge verbinding. Die zal, zoals vaak bij een zwaar verlies, nog hechter worden en een troost kunnen zijn.

Dit bericht werd geplaatst in dood, kinderen, kleinkinderen, schoondochter en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op SCHOONHEID EN TREURNIS

  1. Gecondoleerd. Jullie aanwezigheid was een Godsgeschenk, denk ik.

  2. Wat een verdrietig nieuws en wat fijn dat jullie er konden zijn voor kinderen en kleinkinderen.

  3. Diny Tecker zegt:

    Droefenis, die doet beseffen hoe troostend en waardevol hechte banden zijn.

    Mijn medeleven.

Plaats een reactie