BRUISEND UITGAANSLEVEN

2023 05 11

Momenteel is de zorgzame aandacht gericht op studenten, die ‘te maken hebben met hoge mate van stress’. Hun ‘mentale gezondheid staat onder druk’, zoals ze dat ook zelf al uitdrukken. De coronagolf zou ze geen goed gedaan hebben, en ook is er sprake van ‘risicovol middelengebruik’, evenals van ‘problematisch alcoholgebruik’. Hun financiële situatie schijnt hier en daar zorgwekkend te zijn. 

Hoe zou dat komen?

Als ik op mooie dagen terrasjes passeer zie ik die volgepakt met die beklagenswaardige jongeren. Op alle tafeltjes staan dranken, en allen hebben ze een smartphone in hun handen. In de Spar hier in ons dorp is het aanbod dermate veranderd dat wij ouderen er onze benodigdheden amper meer kunnen vinden. Snoep, chips, snacks en frisdrank vormen de hoofdmoot. Buiten staan de jongelui in groepjes te roken. Ze zijn best aardig, daar niet van. Zoals de twee gestresste knapen op deze foto. Alles is op dit ene plaatje aanwezig: vrije tijd, chips, smartphone en sigaretten. Maar ze hebben geen witte snoertjes in hun oren, zoals de meesten, die anders last hebben van de stilte om zich heen. En wat deze knapen aan hun voeten hebben lijken me nog net niet de trendy witte nikes, zonder welke je eigenlijk een modderfiguur slaat. 

Om hun mentale gezondheid een positief zetje te geven knoop ik een gesprekje aan. Ik ben opgelucht dat ze ondanks hun zorgwekkende financiële situatie toch goed in de kleren zitten. Maar tja, zo hoorde ik dat op tv, ze zijn te beklagen omdat ze soms niet elk weekend aan het uitgaansleven kunnen deelnemen. Dus hebben deze vriendjes een alternatieve uitgaansplek gevonden. Zittend op winkelwagens is het leven ook best leuk. Wie het kleine niet eert….

Dit bericht werd geplaatst in generaties, Horn, leeftijd, welvaart en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op BRUISEND UITGAANSLEVEN

  1. Dat ziet er inderdaad beklagenswaardig uit! 😜

Plaats een reactie