DOORSTREPEN

2024 03 26

Waarom zijn we met ons allen in de maand maart jarig! 

In februari begint dat al, met notities van geboortes, jubilea en sterfdata. Na maart gaat april daarmee nog vrolijk wat door. Maar vooral maart is niet meer te houden. Heel wat toekomstige ouders moeten in de maand juni ooit hun dolle, eigen privé-feestje gehad hebben. De agenda ziet negen maanden later blauw van de aantekeningen, uitroeptekens, omcirkelde dagen. Allen hebben feest, allen verdienen aandacht. Die aandacht wordt op verschillende wijzen vormgegeven. De een krijgt een felicitatiekaart, anderen ontvangen een bericht op email of chats-app, ook de telefoon staat roodgloeiend, er worden feest-etentjes afgesproken, en per auto crossen we af en aan, terwijl ook hier thuis genoeg verse vlaai aanwezig moet zijn voor feestelijke tussendoor-momenten met gasten.

Kennelijk hebben we teveel vrienden, teveel familie.

Buiten adem vlucht ik dan even het huis uit. Ons huis, dat door al deze hectiek verwaarloosd dreigt te worden. Niet ver daarvandaan wacht mij de eeuwige natuur, stil en onveranderd. Ik bewonder de blauwe hemel, ik snuif de eerste, onmiskenbare bloesemgeuren op. In mijn hoofd komt weer ruimte vrij. In rustiger gedachten nu, orden en plan ik mijn bezigheden. Als ik alles letterlijk weer op een rijtje heb ga ik met prettig-vermoeide voeten de voordeur weer binnen. Even zitten en uitpuffen. Daarna trek ik de agenda naar me toe, sla hem open, en begin allereerst met doorstrepen. 

Dit bericht werd geplaatst in agenda, familie, feest, gasten, post, verjaardag, vriendschap en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie